איך לשפר יחסי המרה: גלו את הפסיכולוגיה של הצבעים

צבע מפעיל השפעה עצומה על עמדותינו ורגשותינו. כאשר העיניים שלנו פוגשות בצבע, הן מתקשרות עם אזור במוח המכונה ההיפותלמוס, שבתורו משגר אשד של אותות לבלוטת יותרת המוח, למערכת האנדוקרינית ואז לבלוטות התריס. בלוטות התריס מאותתות על שחרור הורמונים הגורמים לתנודתיות במצב הרוח, ברגש והתנהגות כתוצאה מכך. ואכן, חקר מקרה שפורסם לאחרונה הראה כי התאמת צבע, בין שאר האלמנטים, יכולה להביא אל שיפור יחסי המרה בכ- 24%.

מהי הפסיכולוגיה של הצבעים?

מדובר במדע הבודק כיצד צבע משפיע על התנהגות אנושית. הפסיכולוגיה של הצבעים למעשה מהווה ענף בתחום הרחב יותר של פסיכולוגיה התנהגותית. חלק מהספקנים מבטלים את כל תחום פסיכולוגיית הצבעים, בגלל הקושי לבחון תיאוריות, אבל למרות סיבה זו אין לבטל את ההשפעה העמוקה והבלתי ניתנת להתייחסות שיש לצבעים על התנהגותם של אנשים.

ישנן עובדות מפתח בתורת הצבעים שאין עליהן עוררין. במחקר קלאסי על צבע במאמר שכתב סטינדרה סינג הוא קבע כי לוקח ללקוח רק 90 שניות לגבש דעה לגבי מוצר. כאשר בין 62 ל 90 אחוז מאותה אינטראקציה מושפעת על ידי צבע המוצר בלבד. בקיצור, ההצלחה שלנו תלויה באופן שבו אנו משתמשים בצבע.

היכן עליכם להשתמש בצבע?

מכיוון שהצבע נמצא בכל מקום, עלינו להבין היכן עליכם להשתמש בטיפים צבעוניים אלה בעיצוב אתרים. באופן ספציפי, אנו מדברים על ערכת הצבעים של אתר, הכוללת גוון של גרפיקה , סוג כותרת, גבולות, רקעים, כפתורים ופופאפים. צבע זה דבר מסובך ויש להשתמש בו בדרך הנכונה, בזמן הנכון, עם הקהל הנכון, ולמטרה הנכונה, ולהתאים אותו למוצר הנכון ולשיפור יחסי המרה.

טיפים לצבעים שיסייעו לשם שיפור יחסי המרה

הבדלים הסוציולוגיים לגבי העדפות הצבע הם ענף שלם של מחקר בפני עצמו. לפי מחקרים אלו נשים לא אוהבות אפור, כתום וחום. הן כן אוהבות כחול, סגול וירוק. בסקר שנערך על צבע ומגדר, 35% מהנשים אמרו כי כחול היה הצבע האהוב עליהן, ואחריו סגול (23%) וירוק (14%). 33% מהנשים הודו שכתום הוא הצבע הכי פחות אהוב עליהן, ואחריהן חום (33%) ואפור (17%). מחקרים אחרים אישרו ממצאים אלה וחשפו סלידה נשית מטונים אדמתיים, והעדפה לצבעים ראשוניים עם גוונים. לכן אם תבקרו כמעט בכל אתר מסחר אלקטרוני שקהל היעד שלו הוא נשי, תמצאו את העדפות הצבעים הנשיות הללו.

בניגוד לדעה הרווחת שהצבע הנשי האהוב הוא ורוד. מסתבר כי רק אחוז קטן מהנשים בוחרות בצבע ורוד כצבע האהוב עליהן. לכן, אף שוורוד עשוי להצביע על נשיות בפסיכולוגיית הצבעים, אין זה אומר שהורוד מושך את כל הנשים. אך אם לעומת זאת תשתמשו בצבעים שאינם ורודים – כמו כחול, סגול וירוק, אתם עשויים לראות שיפור יחסי המרה של אתר המסחר האלקטרוני בקרב המבקרות.  גברים לעומת זאת, לא אוהבים סגול, כתום וחום. גברים כן אוהבים כחול, ירוק ושחור.

יצירת יחסי אמון עם המבקרים באתר שלכם

השתמשו בכחול כדי לטפח את אמון המבקרים. אולם, אף על פי שכחול הוא צבע די נהדר מומלץ שלא להשתמש בו בכל דבר שקשור לאוכל. הסיבה לכך היא שבתת המודע כחול הוא צבע הקשור לרעל. צהוב, לעומת זאת, מיועד לאזהרות. ירוק הוא אידיאלי למוצרים סביבתיים וחיצוניים. ואילו כתום הוא צבע מהנה שיכול ליצור תחושת חיפזון או דחף. שחור מוסיף תחושת יוקרה וערך. השתמשו בצבעי יסוד בהירים לקריאה לפעולה, ולכן אל תזניחו את הצבע הלבן. אדום מכניס ללחץ ומניע לפעולה, לכן מותגים רבים בוחרים להשתמש בו דווקא ללוגו ולכפתורי ההנעה לפעולה באתרים. שחור לעומת זאת משדר יוקרה, מעמד, יציבות.

איך להשתמש בצבעים לשיווק באינטרנט?

בחרו למותג שלכם צבע מנחה ועוד שני צבעי צד, לרוב הצבע המנחה יהיה צבע בולט ושני הצבעים הנוספים ישמשו להרכבת עיצוב האתר כמו לבן, שחור או אפור. לצבעים המשניים אין משקל כמו לבצע המנחה שכן הוא עשוי לחזור בכמה מקומות פרט ללוגו, בצבעי הקטגוריות, הטקסט והכי חשוב – בכפתורי ההנעה לפעולה. וודאו כי צבעי הרקע של האתר שקטים (כמו לבן) ומאפשרים לטקסט ולכפתורי ההנעה לפעולה לבלוט, בכדי שתוכלו לקבל את האפקט הדרוש ולבצע שיפור יחסי המרה. הטיפ של פורשופ: זיכרו, לכל צבע יש משקל בעיצוב האתר שלכם, לכן וודאו כי הצבע משקף את אופי המותג ואופי הפעולות אותן תרצו להניע את הצופה/הגולש לבצע.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך