איך לעבוד עם גוגל מרצ’נט כדי לקבל יותר חשיפה למוצרים של העסק שלכם

גוגל מרצ’נט מעניק לכם את האפשרות להציג את המוצרים שלכם בגוגל ללא עלות, ואתם אפילו לא חייבים לפתוח חשבון פרסום בגוגל אדס או להשקיע בהטמעה של קוד באתר. מה שאתם צריכים לעשות זה להתחבר למערכת של גוגל מרצ’נט. רוצים לדעת איך לעשות את זה? קראו את הכתבה.
ראשית, נתחיל בהבהרה – גוגל מרצ’נט מתאים רק לחנויות וירטואליות ואתרי סחר בהם ניתן לרכוש אונליין. אם אתם אתר שרק מציג את המוצרים אך לא ניתן לרכוש דרכם אונליין הפיצ’ר לא רלוונטי אליכם.

למה גוגל החליטה להשיק את גוגל מרצ’נט?

גוגל רכשה לאחרונה חברה שנקראת Pointy, זו חברה המאפשרת לעסקים קטנים לפרסם את המוצרים שלהם אונליין מבלי להיות רשומים לאחת מפלטפורמות הפרסום השונות והמגוונות. בנוסף לגוגל מרצ’נט גוגל תתחיל להציג “מוצרים פופולריים” בתוצאות מתוך פיד המוצרים המתעדכן בגוגל מרצ’נט סנטר.
גוגל בחרה לרכוש את חברת Pointy מסיבה אחת פשוטה – אמזון המתחרה המרה שלה. בעולם ובייחוד בארצות הברית רוב חיפושי המוצרים והמותגים נעשים דרך אמזון ולא דרך גוגל. גוגל מעניקה לנו פלטפורמה של הצגת מוצרים בחינם בכדי להתחרות במתחרה שלה, אך עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד זו פלטפורמה מדהימה.

טיפים לשימוש בגוגל מרצ’נט:

כמו שכבר הזכרנו קודם, אתם חייבים לעמוד בתנאי השימוש של מרכז הסחר- כלומר, המוצרים שלכם חייבים להיות זמינים לרכישה אונליין ולא רק מוצגים כקטלוג.
בחרו במדינה ובשפה הרלוונטית אליכם – אם הפיד שלכם מוצג בעברית יש לבחור את המדינה והשפה המתאימות – וודאו שדפי הנחיתה לרכישה יהיו באותה השפה. כלומר, בלתי אפשרי לעשות פיד של מוצרים בעברית, ודף נחיתה באנגלית.
אימות האתר – הצגה של מדיניות החזרת מוצרים וכספים, ושמירה על אבטחת מידע ויצירת הפיד בהתאם להנחיות.

איך משתמשים בגוגל מרצ’נט?

הירשמו לגוגל מרצ’נט- כנסו למרכז הסחר של גוגל והירשמו באמצעות חשבון גוגל. תצטרכו להזין פרטים בסיסיים על העסק שלכם, כמו: שם ומיקום.
אימות האתר שלכם- גוגל תבקש מכם לאמת שהאתר אכן שלכם, תוכלו לעשות זאת דרך קונסולת החיפוש של גוגל, או דרך כל אחד משירותי גוגל. אם האתר שלכם כבר אומת באחד משירותי גוגל לא תצטרכו לבצע אימות פעם נוספת.
צרו פיד מוצרים- בחרו בקטגוריית “מוצרים” ולאחר מכן לחצו על “פיד”. לחצו על סימן הפלוס והוסיפו קובץ XML או TVS. הקובץ יכיל את המוצרים שבחרתם. לכל מוצר יש מספר שדות מידע שאפשר למלא, יש שדות חובה כמו לדוגמא: ID (מזהה מוצר ייחודי SKU) וBRAND (שם המותג או העסק).
העלאה של המוצרים לפיד- תוכלו לעלות כל מוצר באופן ידני- כלומר כל מוצר בנפרד, או לחילופין תוכלו לעלות את כל המוצרים יחד באמצעות קובץ. משקל הקובץ לא יוכל לעלות על GB4. השיטה הידנית טובה ומתאימה למספר קטן של מוצרים, אבל כשאנחנו מדברים על מספר רב של מוצרים השתמשו בקובץ פיד, לאחר מכן תצטרכו לבחור האם גוגל ישתמש בקובץ ישירות מאתרכם או שתעלו באופן ידני את הקובץ למרצ’נט סנטר.
המתינו לאישור- מזל טוב! הפיד עלה למערכת, המתינו 24 שעות עד לקבלת סטטוס עדכני. במידה וחלק מהמוצרים לא אושרו לפרסום, בדקו את הסיבה- יכול להיות שיש מידע חלקי שחסר, שגיאות כתיב או שהוספתם תווים שלא נתמכים בפורמט של HTML. בכדי לפתור את הבעיות לחצו על Diagnostics ובחרו בView List. בשלב זה הקליקו על עריכת המוצר הרלוונטי ובצעו את השינויים הדרושים ולאחר מכן שימרו, המוצר יעבור בדיקה נוספת עד שתקבלו אישור.

למידע נוסף , הירשמו ונציג יחזור אליכם בהקדם :


אולי יעניין אותך