איך להתאים אתר למובייל? 3 דרכים להפוך אתר לרספונסיבי

כבר מספר שנים שגוגל עושה הפרדה בין אתר בגרסאות שולחניות, לבין אתרים המותאמים גם למובייל, ומעניקה העדפה גדולה יותר בתוצאות החיפוש לאתרים המותאמים למובייל.
החשיבות של אתר רספונסיבי או כזה המותאם למובייל היא גדולה. גם משיקולי נוחות גלישה וחוויית משתמש איכותית, וגם מבחינת מנוע החיפוש גוגל, מומלץ מאוד שגם לאתר שלכם תהיה גרסה המותאמת למובייל, במיוחד שכיום ישנן מספיק שיטות לעשות את זה.

צוות פורשופ בחר בשבילכם את שלוש הדרכים המומלצות להתקדם לאתר מותאם למובייל:

אתר רספונסיבי מותאם אישית באופן אוטומטי לכל מסך

זוהי השיטה המומלצת ביותר לאתר מותאם למובייל, ומה שזה אומר בפועל זה אתר המורכב מקוד “גמיש” שיודע להתאים את עצמו לרזולוציית המסכים של הגולשים.
היתרונות של אתר רספונסיבי הם רבים: תחזוקה קלה כל שינוי שתבצעו באתר הרגיל יחולו גם על כל גרסה אחרת. קלות בנייה כבר כיום יש אינספור תבניות בוורדפרס ובפלטפורמות אחרות שמציעות רספונסיביות מלאה, וגם לא תצטרכו לעבוד קשה בהתאמת כל גרסה למסך הייחודי לה. אין תוכן כפול – שיכול לעולל בעיות לאתר שלכם. והכי חשוב: מנוע החיפוש של גוגל יבצע סריקה ואינדוקס לכתובת ה-URL הראשית של האתר שלכם, מבלי להסתבך עם שלל גרסאות וכתובות URL נוספות.

אתר בגישה הדינמית (Dynamic Serving)

באמצעות הגישה הדינמית, ובניגוד לשיטה של אתר רספונסיבי, ניתן להציע לכל משתמש את האתר שמותאם בדיוק למכשיר שבו הוא משתמש. חשוב גם לשים לב שהגישה הזו לא מומלצת לטווח הארוך, בעיקר לאור הבעייתיות שבה.
גם בשיטה הזו, כתובות העמודים באתר לא יהיו שונות, אך האתר עצמו יהיה שונה במהותו מבחינת ה-HTML ו-CSS. כלומר, האתר יכול להיות מוצג בצורה שונה לחלוטין בגרסת המובייל ביחס לגרסה השולחנית. בהתאם לכך יש לעדכן את הבוט של גוגל ו”ליידע” אותו שקיימות גרסאות שונות לאתר, וכך הוא יידע לאנדקס אותו ולהציג את האתר הרלוונטי בהתאם לסוג המכשיר והדפדפן.
כאמור, בשיטה זו של אתר מותאם למובייל החסרונות עולים על היתרונות. לכן, השתדלו לעשות שימוש בשיטה זו רק כאשר אתר המובייל המותאם שלכם נמצא בבנייה, ולבינתיים אתם מעוניינים לספק לגולשים גרסה מותאמת עד שהאתר המותאם יהיה מוכן.

קרא עכשיו
אמון שווה רכישות: איך ליצור אמון בין הלקוחות לבין החנות הוירטואלית שלכם?

אתר מובייל ייעודי המותאם לסלולר

בשיטה הזו, יוצרים אתר מובייל נפרד לגמרי מהאתר הראשי, כשבדרך כלל גרסת המובייל תכלול את האות m או את המילה mobile לפני הדומיין.

גם לשיטה זו יתרונות וחסרונות שונים. החסרונות הם בעיקר הצורך לתחזק שני אתרים נפרדים, וסיכון בפגיעה ב-SEO של האתר הראשי.

אם אתם מעוניינים לעשות שימוש באתר מובייל ייעודי בכל זאת, כדאי שתעשו זאת אך ורק במקרים שבהם האתר שלכם ותיק ומכיל הרבה תוכן, כך שהפיכתו לרספונסיבי תהיה יקרה מאוד, או שחשוב לכם שחוויית המשתמש תהיה שונה בין הגרסה השולחנית לגרסת המובייל.

את מלאכת יצירת האתר הייעודי למובייל כדאי שתתנו לאיש מקצוע בעל ניסיון בקידום אתרים, כך שהאתר שלכם ימשיך להופיע בתוצאות החיפוש, ושתהיה אינטראקציה נכונה בין שתי הגרסאות.

כאשר תעשו שימוש בשתי כתובות לאתר שלכם, שימו לב להקפיד על הדברים הללו:

  • כדי שמנוע החיפוש של גוגל יבין שמדובר בשני אתרים ובכך ימנע בעיות אינדוקס או בעיות של תוכן כפול, צרו יחסי גומלין בין שני האתרים.
  • אל תשכחו ליצור בגרסת המובייל עמוד מקביל לכל עמוד כזה שקיים בגרסה השולחנית. אין עמוד תואם? השתדלו להפנות אותו לעמוד דומה, כדי שלא לפגוע בחוויית המשתמש של הגולשים.
  • צרו מפת אתר (sitemap.xml) לכל אתר בנפרד, ואל תשכחו לעדכן זאת בגוגל באמצעות ה-Search Console.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5378 ----- This is a test...