הפסיכולוגיה של הצבע: איך לבחור צבעים לדפי נחיתה ליחסי המרה אופטימליים

כשמדברים על צבע שום דבר אינו מקרי ולכל שינוי בגוון יש משמעות רגשית, נפשית ועוד. דמיינו את דגל המדינה, כחול ולבן, איך זה מרגשי לכם? הבחירה ההיסטורית נקבעה בשנת 1948 על פי שירו של הסופר היהודי אוסטרי שביקר בארץ בשנת 1858 וכתב את שירו “צבעי ארץ יהודה”:

תכלת-לבן הם גבולות יהודה, לבן הוא זיו הכהונה וכחולים זהרי הרקיע”

היום אתם לא יכולים לדמיין את צבע הדגל הלאומי בצבע אחר, ומה שנכון למדינה נכון באותה מידה לשיווק. נסו להחליף את הצבעים של המותגים האהובים עליכם? האם היו מצליחים באותה המידה אם הצבע שלהם היה שונה? אנחנו בפורשופ בטוחים שלא. לכל אחד מבחירות הצבעים לדפי נחיתה יש סיבה ומטרה. בפוסט הזה נעזור לכם לעשות בחירות מושכלות לשיווק באמצעות צבעים – איזה צבע לבחור כדי להניע לפעולה, איזה צבע לאתר, לוגו או לדף הנחיתה. חשוב שבחירת הצבעים לדפי נחיתהשלכם יצרו אפקט רגשי ויביאו את הגולש לתגובה הנכונה. ואם אתם רוצים לנתב אותו לתגובה מסוימת – כדאי שתדעו איך להשתמש נכון בצבעים לדפי נחיתה ולנצח עליהם כמו על מקהלה מתוזמרת היטב. הצבעים מדברים אל התת מודע שלנו ויש להם השפעה גדולה וגורלית על קבלת ההחלטות שלנו.

לפניכם מורה נבוכים קצר המנתח את הכוח הפסיכולוגי של הצבעים בשיווק, מנפו זאת לטובתכם כשאתם מתלבטים איזה צבע לבחור לאתר, לעסק או לקמפיין מנצח.

איך לבחור צבעים לדפי נחיתה?

אדום – צבע דומיננטי שמשתמשים בו הרבה בשיווק. הוא מקושר לסקס ולמוות ובעל השפעה פסיכולוגית עצומה. משתמשים באדום כדי לתת אפקט רומנטי, אהבה ומניות מחד ומאידך תוקפנות, סכנה ורוע. הצבע תופס את תשומת ליבנו מיד ומבהיר שמדובר במשהו בעל חשיבות גבוהה. צבע אדום נותן דחף ומניע את הגולש לפעולה. עם זאת, חשוב שתעשו בו שימוש מתון ומושכל, הצבע האדום מעולה לקמפיין קצר כמו מבצע או כדי לעורר תחושת רעב, מעולה לעסקי מזון. הימנעו משימוש תכוף.

צהוב – בדרך כלל הצהוב מעורר מחשבות חיוביות. לגוון הצבע יש השפעה ל המשמעות. צהוב בוהק יעורר שמחה, קיץ, שמש. גווני צהוב המתקרבים לזהב יעבירו תחושה של עושר, מעמד ויוקרה. צהוב זוהר משמש להתרעה כמו אפודים, תמרורי אזהרה או רצפה רטובה. השתמשו בצהוב כדי לשדר אופטימיות ואנרגיה טובה ושמחה. שימו לב שבאמזון כמעט כל הכפתורים צבועים צהוב כי הם גילו שלצבע הזה יש השפעה חזקה על החלטת רכישה.

קרא עכשיו
UX כמו שצריך: 11 דרכים לשיפור חווית המשתמש באתרכם

כחול – לא בכדי כחול, על גווניו הרבים, שולט ברשתות החברתיות. זה צבע חברתי שמעורר אמון, רוגע ויושר. הוא נעים לעין ומרענן. האמון שהצבע משדר הוא הסיבה שכמעט כל הבנקים ותעשיות מקצועיות בוחרות בו. אם המוצר שלכם לא מוחשי – השתמשו באמון והרוגע שהצבע משדר. אם אתם עוסקים בבריאות אסתטיקה וכושר הצבע יעשה אתכם חסד. אין מזונות בצבע כחול ולכן הצבע בכלל אינו מתאים לענף.

כתום – הכתום מעורר בנו השפעות פיזיות ומכניס אנרגיה טובה ומרגשת. הצבע מעורר דחף לקבלת החלטות, אך הוא משויך לקהל צעיר. השתמשו בו במינון זהיר כאשר אתם רוצים להניע לקבלת החלטה. השיוך שלו לקהל צעיר מקושר גם למוצרים זולים, כך שצבע כתום יוצר תחושה שמדובר במחיר אטרקטיבי. בנוסף, הצבע משדר יצירתיות, ידידותיות וזמינות.

סגול – הצבע משדר אצילות ומשויך למותגים יוקרתיים. הוא גם מסתורי ורומנטי. מבחינה שיווקית אין לו הרבה מה להציע, לכן לא משתמשים בו לכפתורי רכישה. הסגול יכול להעצים את הערך של המוצר אבל לא להניע לרכישה.

ירוק – טבעי לירוק להתחבר  למוצרים “ירוקים” וידידותיים לסביבה. אם משתמשים בצבע בגוונים פסטליים לצבע יש יכולת להרגיע. השתמשו בו כשאתם רוצים לתאר התקדמות, תנועה וצמיחה.  אחרי הצבע הכתום – הוא נמצא בשימוש לכפתורי לחיצה ומביא המרות טובות מאוד.

כפתורי לחיצה - הנעה לפעולה ירוקים באתר אסוס

ניתן לראות איך חברה בינלאומית כמו אסוס בוחרת להשתמש ב-3 צבעים לדפי נחיתה מנחים: שחור לטקסט, לבן לרקע וירוק לחלקים החשובים ביותר – כפתורי ההנעה. תוכלו לראות איך היא משלבת 2 צבעים נוספים – אפור, המשמש לטקסט “פחות חשוב” ו-וורוד עדין המסמן על הנחה, בקלות אפשר להבחין לאן העין מתמקדת לשני צבעים עיקריים המניעים ל- “הנחה” ו-“רכישה”.

שחור – נתפס כמשהו אלגנטי ומתוחכם, צופן סוד ומעורר עניין. צבע שהרבה מותגי על בוחרים בו. השימוש בו הולך וגובר בשנים האחרונות בשיווק. דפי נחיתה ששילבו שחור הגיעו ליחסי המראה נאים, אבל הוא אינו מתאים לכפתורי רכישה. עשו בו שימוש מתון הן בגלל הדומיננטיות שלו מחד והיכולת שלו להעלם במודעות ובניוזפיד.

קרא עכשיו
איך ולמה מהירות טעינת האתר שלכם משפיעה על הקידום האורגני?

לבן – צבע הטוהר והניקיון מעודד יצירתיות ונותן חופש מחשבתי. כשמשתמשים בו כרקע – המצולם בולט לעיין. הוא לא מעורר דחיפות ולא מתאים לכפתורי CTA, אבל הוא מקטין את העומס ומבטיח מיקוד על הדברים החשובים באמת.

כמו שאתם לא צבע אחד, כך כשאתם בונים אתר ומתלבטים איזה צבע לבחור לאתר, חשוב להשתמש בצבעים לדפי נחיתה בצורה מדויקת. מה יניע לפעולה ומה ימתג אתכם ראוי.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
4406 ----- This is a test...