אופטימזציה למבנה האתר: איך ליצור היררכיה מדויקת באתר שלכם?

בניתם אתר ואתם מרוצים מעצמכם, והאמת- בצדק. אבל לפני שתתפנו לקדם אותו, חשוב שתעשו אופטימיזיה למבנה האתר, כלומר תעשו בו סדר כך שמנועי החיפוש יגיעו אל התכנים שלכם ביעילות ויקדמו אתכם בהתאם.

לפני שתתחילו בתהליך, חשוב שתבינו שמנועי החיפוש, בעיקר גוגל, מתעדפים עמודים מסויימים על אחרים. וכשאנחנו מבקשים מכם ליצור היררכיה מדויקת באתר, אנחנו מבקשים מכם ליצור תיעדוף כך שגוגל ידע לאתר בקלות מה הדפים החשובים ומה פחות. לפני שתאותתו לגוגל מה הדפים שחשובים לכם- חשוב שתמפו את האתר ותצרו עבורו תכנון מדויק. נשמע מסובך? לא ממש.

וכדי שזה יהיה מאוד קל הכנו לכם כמה כללים פשוטים:

  • תחת כל קטגוריה שאתם בונים צריכים להיות לפחות שני עמודים, אלא אם כן אתם יודעים שתוסיפו בעתיד הקרוב דפים למוצרים חדשים שמתוכננים להגיע.

 

  • ככל שדף ממוקם יותר עמוק- כלומר צריך לבצע יותר הקלקות כדי להגיע אליו מעמוד הבית- כך חשיבותו תקטן ולהפך. הקפידו שהעומק של האתר לא יהיה יותר מארבע עמודים- אחרת יהיה קשה ממש להגיע אל התוכן- גם אם הוא יהיה נפלא.

 

  • מומלץ שיהיה קשר רעיוני ותוכני לדפים שנמצאים באותה דרגת עומק. כלומר שיהיה קשר בין הדפים שמתחת לכותרת. נשמע מובן מאליו, אבל לעיתים אנשים “דוחפים” דפים שלא מצאו להם מקום מתחת לאחת הקטגוריות ושוכחים אותם שם. לא חבל? תנו לכל תוכן את המקום הראוי לו.

אחרי שהבהרתם את הדברים לעצמכם, ועשיתם את הסדר הראשוני, שרטטו תרשים עם מבנה האתר וזכרו שהיררכיה מדויקת באתר מעניקה לכם sitelinks שהם המפתח אל האושר הגוגלי- קישורים שמופיעים תחת תוצאות חיפוש, מה שיאפשר לאנשים להגיע אליכם. מבנה היררכי מדוייק יביא לכם קישורים רבים שהם קידום אורגני במיטבו.

עד כאן התשתית.

עכשיו הגיע הזמן לצלצל בפעמוניי גוגל ולהגיד לו שאתם מוכנים לכבוש את הרשת. כלומר- לעשות אופטימיזציה לאתר. איך?
בקלות:

  • חלקו את האתר לספריות ותנו לעמודים שמות. ככל ששם העמוד קרוב לשם האתר כך מעמדו וחשיבותו גדל.
  • כשמערכת ניהול התוכן לא מאפשרת חלוקה לספריות, צרו היררכיה מדויקת באתר על ידי שימוש במילות מפתח דומות ובכך אתם מתעדפים ביטוי כזה או אחר ומאותתים למנוע החיפוש על חשיבותו הרבה.
  • תנו לכל עמוד באתר כותרת שמכילה את הדרגות של העמודים הקודמים לפי ההיררכיה שאתם מבקשים ובהפרדה של שני קווים או בסימן אחר שתבחרו. כל דף באותה קטגוריה יראה אותו הדבר ומה שישתנה זה רק שם העמוד- זו הדרך של גוגל להבין מה המיקום והשיוך ההיררכי של העמוד. השיטה מתאימה בעיקר לאתרי תדמית ופחות לבלוגים.
  • כשאתם בונים תפריט אתם בונים אותו לתועלת הגולשים להתמצאות באתר. לצורך הסריקה- גם גוגל הוא גולש ונעזר בתפריט כדי להבין את ההיררכיה שלכם. צרו תפריט ברור.
  • הקפידו על מיקום התפריט בדף- ככל שהתפריט ממוקם גבוה יותר כך גם כך גם הדפים אליהם הוא מקושר חשובים יותר. כך גם עם שאר הקישורים בדף – המיקום הגבוה מסמן את חשיבותם.
  • הגדירו באתר שלכם את תדירות הסריקה. זה יעיל במיוחד כאשר העמוד שלכם מתעדכן בצורה תכופה התדירות תעיד גם על החשיבות של העמוד באתר.
  • שימוש בפירורי לחם, breadcrub, היא דרך נפלאה להודיע לגוגל על ההיררכיה מדויקת באתר שלכם. כל מה שעליכם לעשות הוא ליצור שביל ניווט שיורכב מקישורים בחלק העליון של הדף. השביל יאפשר לראות את הנתיב מבחינה היררכית של האתר. הגולש יוכל בקלות להתמצא ולראות את המיקום שלו. היתרון המרכזי של השיטה שהיא יוצרת קישורים לכל העמודים המובילים לעמוד בו נמצאים תוך כדי הדמייה מוחשית ברורה וקלה. כדי להצליח מקמו את השביל בחלק העליון של הדף, כל הדפים בשביל הפירורים יהיו קישורים פרט לדף הראשון, וביניהם יהיו סימני הפרדה. רצף השביל – משמאל לימין או מימין לשמאל יקבע לפי שפת הכתיבה.
קרא עכשיו
מחיר דף נחיתה: מהו המחיר ההגיוני לדף נחיתה?

 

  • שיטה נוספת היא ליצור קישורים יזומים על ידכם. אם דף מסויים שייך לקטגוריה ספציפית, הציבו קישור גם עם שם הקטגוריה בתוך הטקסט. כמובן שזה צריך לנבוע מהטקסט ולא להיות שתול בצורה מלאכותית. עשו זאת באופן אורגני כשהמילה ממנה נובע הקישור שייכת לטקסט או בצעו הפנייה לצורך פרטים נוספים, הרחבה, ועוד. הקפידו להימנע מטעויות נפוצות: אל תקשרו מדף מסויים אל עצמו, אל תשתמשו באותו טקסט עוגן יותר מפעם אחת, ואל תתנו שמות עוגן שונים לאותו עמוד- זה מקטין את כוחם של שאר הקישורים.
  • בהמשך להצעה הקודמת: גם קישורים הנכנסים מאתרים חיצוניים עוזרים להגדיל את דירוגו של הדף.
  • הביטו אל האתר ממעוף הציפור והבחינו כי הוא תמונה של מבוך המכיל אינסוף מסלולים פוטנציאליים לכל עמוד. יש דפים שאפשר להגיע אליהם מעמוד הבית, ויש כאלה שצריך להקליק מספר פעמים כדי להגיע אליהם. כמות ההקלקות היא בבואה של המיקום ההיררכי של הדף. מדידת מסלול ההקלקות נעשית מעמודים שאין מהם מוצא לעמודים אחרים ומעמודי אב.
  • כשיש לכם תפריט המופיע בכל עמודי האתר המוציא קישור מכל עמוד באתר לעמודים בתפריט- הדפים אליהם הוא מחובר הם בעדיפות עליונה כי הם זוכים לטראפיק גבוהה. ההמלצה היא להשתמש בתפריטים שמופעים בקטגוריות מוגדרות ולא בכולן.

נתנו לכם לא מעט חומר למחשבה, ולא מעט כלים ורעיונות איך לבנות את ההיררכיה מדויקת באתר שלכם. אל תיבהלו. תעשו את תהליך ההיררכיה עם הרעיונות שמתאימים לכם ובקצב שלכם. צרו לכם מסל הרעיונות שלנו את השיטה המתאימה לכם ובדקו את הביצועים של האתר. אם אתם שואפים לשיפור נוסף שנו את תמהיל האופטימיזציה והיו עם יד על הדופק כל הזמן עד שתקבלו את התוצאה הטובה ביותר.

מתעניינים בדיגיטל? בקרוב מאוד תוכלו להיות בעלים של נכס דיגיטלי מניב משלכם! השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם:


אולי יעניין אותך
5759 ----- This is a test...